Iedereen kent natuurlijk het Oktoberfest in Duitsland, maar dit kan je ook vieren in Calella, Spanje! Daar is het een stuk zonniger en warmer dan in Duitsland. Zo heb ik het Oktoberfest in Calella in 2014 meegemaakt, een tijd om nooit meer te vergeten.

Dag 1: Onderweg naar Calella
Zo reisde ik met de auto naar Calella, de reis zelf duurde lang namelijk 14 uur. Met het vliegtuig gaat het natuurlijk véél sneller, maar de sfeer in de auto zat er goed in. Zo volgde ik de route du soleil en overnachtte ik in de Franse stad Lyon. Hier kwam ik laat aan in het hotel zonder te hebben gegeten en wat doe je als je honger hebt? Juist, ik ging naar de dichtstbijzijnde Mac Donalds.

De volgende ochtend vertrok ik alweer vroeg richting Calella, tijdens de reis kwam ik langs oneindige velden met zonnebloemen. Zoals mijn moeder vroeger altijd zei; de zonnebloemen zee.

zonnebloem, velden, spanje

Dag 2: Het oktoberfest van Spanje
Eenmaal in Calella aangekomen verbleef ik een week in het 3-sterren hotel Mar Blau. Een mooi, schoon hotel dichtbij het strand, wat natuurlijk een pré was. Want op het strand staat de biertent, hier ging ik ’s avonds direct heen. De sfeer in de biertent was geweldig en de liters bier vloeide rijkelijk. Tijdens deze avond kwam ik in contact met mensen over de hele wereld, er waren Amerikanen, Engelsen en ook Duitsers. Na een nacht vol gezelligheid en bier, rolde ik terug naar mijn hotelkamer.

In het centrum van Calella treden overdag diverse bandjes op, dit is erg leuk om naar te kijken en naar te luisteren. Zo zag ik oudere echtparen en kleine kindjes dansen op de muziek.

oktoberfest, spanje, calella

Dag 3: strand van Calella
Het strand was voor mij een ideale plek om uit te kateren, zelfs in oktober was de temperatuur prima. Bij de Beachbar Zona 6 dronk ik een paar cocktails, om de avond mee te beginnen. In de avond ging ik naar het centrum waar er veel cafés en kroegen open waren. Zelf ben ik nog jong en daarom ging ik naar een bekende kroegen Bumpers, Nederlands karaoke bar en Menfis, dit kan je vergelijken met het uitgaansleven in Nederland.

strand, spanje, calella

Dag 4: op naar Barcelona
Calella heeft ook een treinstation, zo ben ik een dag naar Barcelona geweest om alsnog wat cultuur te snuiven. De treinreis naar Barcelona was al een hele ervaring op zich. Mijn grootste droom werd werkelijkheid een rondleiding in Camp Nou, het stadion van de voetbalclub Barcelona. Als voetballiefhebber moet je daar zijn geweest. Voor mijn gevoel zag de buitenkant er klein uit, maar eenmaal binnen kijk je je ogen uit.

barcelona, camp nou

Een bezoek aan de Ramblas kon ik natuurlijk ook niet overslaan. Langs de rand van de straat stonden levende standbeelden, het grappigste standbeeld was een man die verkleed was als een baby en in wieg lag. In een van de vele etalages stond een gouden Boeddhabeeld en die was gigantisch!